Tuesday, November 13, 2012

"Elmalı~Pekmezli Kek"


Merhabalar efendim...uzun uzun aralardan sonra cok sükür ki bir sey yazma fırsatı bulabildim...önce Kurban bayramı ardından Sandy fırtınası derken oldukça hareketli günler geçirdik..8 gün elektriğimiz gelmedi..Allah razı olsun arkadaşlar yanlız bırakmadı; evi yatmak için kullandık..sadece bir gece bir arkadaşımızda kaldık; ertesi gün elektrik geldi...tabi eve gir çık derken büyük zorluklarla atlattığımız hastalıklara çok geçmeden yine kavuştuk...elhamdülillah çocukların geçti de ben bir türlü toparlanadım..
8 gün evimden mutfağımdan ayrı kalınca deneyecek çok şey geliyor aklıma..ama hiçbirşeye de yetişemiyor olmak üzüyor beni açıkçası..inshAllah çocuklar biraz daha büyüyünce olacak diye avutuyorum kendimi..Mevla görelim neyler neylerse güzel eyler...
çenem düştü dönelim mevzuya..ne zamandır canım kek istiyor ama farklı bir kek istiyor..instagramda @newyorktan paylaşmıştı bu keki..eşim de tatlılara pekmez dökmeyi sevdiği için deneyeyim dedim ve gercekten besleyici ve sünger gibi bir kek oldu..tabi benim sağlıklı yiyecek karşıtı kuzularım sadece alt kısmından ayıp olmayacak kadar yediler...
işte tarifi :

2 orta boy kırmızı elma
3 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 çay bardağı dut veya üzüm pekmezi

Keki için :

2 yumurta
3 yemek kaşığı şeker
Yarım su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 buçuk su bardağı un
Kabartma tozu

Öncelikle kalıbımızı yağlayıp hafifçe un serpiyoruz..dilimlenmiş elmaları birbirleri üstüne gelecek şekilde yerleştiriyoruz..üzerine 3 kaşık toz şeker ve cevizi serpip pekmezi gezdiriyoruz..
Keki için önce yumurta ve şekeri daha sonra diğer malzemeleri katıp çırpıyoruz..üzerine yayıyoruz...
175 derecede (355 F) ısıtılmış fırında pişiriyoruz...

Afiyet bal şeker olsun...

4 comments:

  1. 8 gunluk ayrilik iyi olmamis ama boyle guzel lezzet cikarmis ortaya. Eline saglik canim.
    Sevgiler.
    Tarifi uygulamak bende insallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sagol canım...sen daha güzelini yaparsin eminim

      Delete
  2. gecmıs olsun ve ellerıne saglık bende gormustum ınstagramda bu resmı.cocuklar saglıklı seylerı hıc sevmez dogru

    ReplyDelete
  3. Merhaba semracigim ben betul instagramda gormustum bu resmi harika gozukuyor ellerine saglik canim bir gun bende denemek isterim ins, gorusmek uzere ...

    ReplyDelete