Monday, July 2, 2012

"Dondurmali irmik helvasi"

Dun aksam cok sevdigimiz bir abimiz bize yemege geldi..kendisi ve ailesi buralarda bizim manevi ailemiz..sagolsunlar..
yemekten sonra ben de tatli olarak uzun zamandir yapmadigim dondurmali irmik helvasi yaptim..irmik helvasinin arasina her dondurma koyulmuyor. Kaymakli Maras dondurmasi olmasi lazim muhakkak..(böyle demisim ama artik Maras dondurmasi bulamiyoruz..diger vanilyali dondurmalarla da oluyor :) )
Onceden Turk marketinde kucuk kaplarda satilirdi fakat artik Gulluoglu'muz oldugu icin rahatca bulabiliyoruz..
Yani oncelikle kaymakli sert dondurmamizi hazir ediyoruz..tarif cok kolay ve garanti tutuyor..

Malzemeler:

1,5 su bardagi irmik
2 bardak sut (1 bardagi su olabilir)
1 bardak seker
125 gr (yarim paket-1 stick) tereyag
Isterseniz dolmalik fistik

Yagi eritip irmik ve fistiklari rengi donene kadar kavuruyoruz..ben biraz koyu renk seviyorum..
Bir kapta sut ve sekeri eritip kavrulan irmigin uzerine dokuyoruz..
Karistirip kaynayinca altini en kisiga getirip demlendiriyoruz..
Eger onceden yaptiysaniz servisten once biraz isitin..
Bir kaseyi su ile islatip helvayi icine koyup kenarlara yayiyoruz..
Ortasina bir parca dondurma koyup uzerini tekrar helva ile kapliyoruz..
Ters cevirip servis ediyoruz..

Afiyet bal seker olsun..

2 comments:

  1. Ellerina saglik Semracim. Kadir aksamina cok iyi gider bence bu tarif, aksama yapayim hazir gulluogluna da ugramisken:)

    ReplyDelete
  2. Sagol Arzucum..bu helvanin icine sadece Maras dondurma oluyor..Afiyet olsun..bir gun beklerim gel ben yapayim ;)

    ReplyDelete