Wednesday, July 4, 2012

"Cilekli Tart"

Yapilacaklar listemde uzun zamandir bana bakan, agzimi sulandiran bir tarif..cafe fernando'ya bu guzel tarif icin tesekkurler..Istanbul'da yaz aksamlari pelit pastanesinden aldigimiz cilekli tarti buralarda aratmayan bir tarif..yapilisi da cok zor olmayan ve malzemeleri de kolay bulunan bir tarif..
Annem,babam ve kizkardesimle 1 bucuk aylik bebegi gelecek diye yaptik..fakat dayanamadik birazini yedik..ertesi gune de kaldi..tadina baktilar Allah'tan :) o gun de Berat kandiliydi hepimiz orucluyduk..guzel bir iftar soframiz oldu Allah'a bin sukur..ailemle annem, babam ve kardeslerimle...

Cilekli tart bana aski, taze asiklari hatirlatir nedense..belki cileklerin baharla gelmesinden..belki kirmizi kirmizi civildamasindan..belki de baharin ask zamani olmasindan..
Asiklar yapsinlar, sevdiklerine yedirsinler ;) asklarinitazelesinler bu tartla...

Malzemeler :

Tart hamuru icin:

1,5 su bardağı un
1/2 su bardağı pudra şekeri
1/4 çay kaşığı tuz
125 gram tereyağı, soğuk (1 stick)
1 yumurta sarısı

Un, pudra sekeri ve tuzu mutfak robotunda karistiriyoruz..icine kup kup kestigimiz tereyagini ekleyip bezelye taneleri gibi olana kadar karistiyoruz..yumurta sarisini ekleyip tekrar karistiyoruz..hamuru yagli kagit uzerine dokup elimizle top haline getiriyoruz..hamur parca parca oluyor ben elimle birlestirdim..kagidin icinde yassilastirip buzdolabinda 1 saat dinlenmesi icin kaldiriyoruz.. Hemen kullanmayacaksanız dondurucuda 1 hafta saklayabilirsiniz ;)

Kremasi icin :

2 su bardağı süt
6 yumurta sarısı ( ben 4 tane kullandim farketmedi )
1/2 su bardağı şeker
1/3 su bardağı mısır nişastası
Vanilya
50 gram tereyağı, ufak parçalara bölünmüş

Bir tencerede yumurta sarilari, seker ve nisastayi iyice cirpin..baska bir tencerede sutu kaynama noktasina gelene kadar ateste tutun..sonra karisima yavas yavas ilave ederek cirpin..birden dokerseniz sutun sicagiyla yumurtalar piser :) (bu islemleri yaparken tencere ocakta degil)..sonra orta ateste devamli karistirip kaynayinca aliyoruz..icine tereyagi ve vanilya ekleyip cirpiyoruz...
Bu asamada cok kotu yumurta kokuyor ben tadina bile bakamadim, midem bulandi..Selma guzel oldugunu soyledi tadina bakip..bir kaba koydum uzerini strecfilm kremaya degecek sekilde kapattim kaymak olmasin diye..buzdolabina kaldirdim..

Tart kalibinizi tereyag ile yaglayip hamuru uzerine yayin..kenarlari biraz yuksek olsun..190 derece ( 380 F ) isitilmis firinda 25 dakika pisirin..
Tart hamuru soguyunca uzerine kremayi yayin..kremanin sicak haliyle alakasi yoktu..mukemmel bir tadi vardi..uzerine cilekleri yerlestirin ve cikolata rendeleyin..

Afiyet bal seker olsun..

No comments:

Post a Comment