Thursday, October 18, 2012

"Elmalı Kurabiye"

Aslında annelerimizin sıkça yaptığı bir kurabiyedir...ben de bayılırım..ancak şu kıvrılan şekilde yapmak zor gelirdi ve bu tarifi görünce sevindim..ama şimdi tarifi nereden aldım hatırlamıyorum...Doğum günü menüsünün sorulan tarifiydi elmalı kurabiye...yiyenler ben de yapıyorum ama böyle değil bana tarifini yaz dedi...beğenilmesi yumuşaklığı ve inceliğindendi...İşte tarifi;

"Elmalı kurabiye"

125 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
Yarım çay bardağı yoğurt
1 yumurta
Kabartma tozu
Vanilya
3,5-4 su bardağı un

Malzemeler karıştırılır, yumuşak bir hamur elde edilir..

İçine ;

3 tane elma
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı ceviz
1 çay kaşığı tarçın

İçi için malzemeler bir tavada suyunu verip çekene kadar sotelenir...

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça koparılır..elde açılır içine elmalı karışım konur..poğaça gibi kapatılır..

175 derecede (350 F) beyaz kalacak sekilde pisirilir..Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri ekilir...

Afiyet bal şeker olsun...

No comments:

Post a Comment