Monday, December 31, 2012

"Damla Çikolatalı Diyet Kurabiye"

Artık bu yemege son vermenin ve diyete başlamanın zamanı geldi..insan yaşlandıkça kilolar da daha zor terkediyor..benim icin tarti da bir rakam var o sayiyi gorunce basliyorum biraz dikkat etmeye zaten 2-3 kilo kolay veriliyor o nu verince yine rahata eriyorum..ama bu sefer benim gibi dusunen arkadaslarla whatsappta "diyet baslasin" grubu kurarak yeni yıla fit baslayalim istedik..

-6 dan sonra birsey yenilmeyecek..sadece meyve olabilir..
- bol su icilecek..namaz vakitlerini belirlemis bir arkadas..namazlardan once buyuk bir bardak su icilecek..
-3 gun detoks yapilacak..bir arkadas anlatacak nasil olacagini..

Ve bu sefer birlikten kuvvet dogar mantigiyla "tatmak var doymak yok" esasi ile bir yola basladik..az yemek aslinda bir yasam tarzi olmali..inshAllah bu sekilde o yasam tarzini yakalayabiliriz...

Fakat benim gibi tatliyla yatip kalkan birine bu surecte tatli bir seyler lazim..diyetten bir sure once 6 baklava yemisligim var olsa daha da yerdim..bu kurabiye tarifini bir kere yaptim arkadaslar da begendiler..tarifi fromguguwithlove.blogspot dan aldim ama ufak tefek degisiklikler yaptim..bu kurabiye icin diyette olmak gerekmez o derece guzel bence..

İste tarifi ;

2 yumurta
1çay fincanı Esmer şeker
1 çay fincanı zeytinyağ
2 yemek kaşığı kakao
2 çay fincanı kepekli un (Elinize yapışmayan bir hamur olana kadar daha fazla ekleyebilirsiniz)
1 kabartma tozu
1 vanilya
3 yemek kaşığı tatlandırılmamış bitter damla çikolata

Önce şeker ve yumurtayı karıştırıyoruz..diğer malzemeleri de ekleyip ele yapismayan bir hamur yapiyoruz..ceviz buyuklugunde yuvarlayip tepsiye diziyoruz..20 kurabiye cikiyor..onceden isitilmis 355 F (175 derece) firinda 10-15 dk pisiriyoruz..

Afiyet bal seker olsun...



No comments:

Post a Comment