Sunday, March 3, 2013

"Cevizli Kurabiye"


Buralarda gunlerim nasil mi geciyor?

Haftanin dört günü aksam Amerikalilara Türkçe kursu veriyorum..Cok guzel geciyor..ortaokul ve lisenin baslarinda ne olmak istiyorsun diyenlere cevabim edebiyat ogretmeni olurdu..ancak lisede sozel sinifin acilmamasi ve en yakin arkadaslarimin dil sinifina gitmesi uzerine ben de dil sinifina girdim..Turk dili edebiyati degil ama Amerikan kulturu ve edebiyati okudum..ingilizce ogretmeni oldum..
Mezun olunca Guney Afrika'da ilk ogretmenlik tecrubemi yasadim..ingilizce ogretmenligi yapamadim ama sanat, hayat bilgisi ve Turkce derslerine girdim..benim icin cok guzel bir tecrubeydi..resim ogretmeni olmak da hayalimdi ve belki de bir daha elime boyle bir firsat gecmeyecekti..sanat dersinde resim yaptik elisi yaptik..orada egitim sistemi Turkiye'deki kadar prosedure bagli degil..dosya hazirlamak yok..mecburen koyulan yazilar yok..mufredat yok..daha dogrusu konular belli sen nereden nasil islemek istersen isle..belki de en cok zevk aldigim ogretmenlik gunlerimdi..zoraki yapilan seyler bana gore degil..
Turkiye'de de onu yasadim..1 bucuk yil da Turkiye'de ogretmenlik yaptim..onun en zevkli yani ogrencilerimin ana sinifi ve 1. siniflar olmasiydi..tazecik, civil civil..ben de cocukluk gunlerime dondum onlarla..mecburi isler olmasa o gunler de cok zevkliydi..ders islemiyor oyun oynuyorduk adeta..o en masum sorulari beni benden aliyordu..."Tiçırım spidermanin ingilizcesi ne?"
Sonra evlendim artik çalişmak zordu benim icin..fakat cok guzel bir firsat oldu..Türk kültür merkezinde Türkçe öğretmemi teklif ettiler..seve seve öğretiyorum..aslinda 2 cocukla aksam saati evden cikmak zor olabiliyor..bazen ne isim var otur diyorum kendi kendime..fakat derse baslayinca kendimi kaybediyorum..icimde bir ögretme aşkı var..Allah almasın..bu arada hakkimizda gazetede de haberimiz cikti.. 
http://www.zamanamerika.com/index.php/tr/etkinlik-haberleri/itemlist/user/67-arzukayauranlı 
(bu linki kopyala yapistir yaparak habere ulasabilirsiniz)

Yine Amerikalilara yonelik gunler ve gecelerimiz oluyor..Karadeniz konulu coffee night cok eglenceli gecti..2 Amerikali gencin horona eslik etmeleri gorulmeye degerdi..buralarda boyle etkinlikler olmasa hic cekilmez eminim..Rabbim gayesiz birakmasin..ben de o gece icin cevizli kurabiyeler yaptim..Esimin teyzesinin cok guzel bir tarifi:


3 yumurta sarısı
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşıgı irmik
yarim paket kabartma tozu
vanilya 
aldigi kadar un

üzerine:
yumurta beyazi
fındık veya ceviz


malzemeleri karıştırıp elimize yapışmayan bir hamur elde ediyoruz..ceviz büyüklüğünde yuvarlayip üzerini önce yumurta akina sonra cevize batiriyoruz. 180 derecede (350 F) pembeleşene kadar pisiriyoruz. piştikten sonra üzerine pudra şekeri ekiyoruz..

Afiyet bal seker olsun...









1 comment:

  1. semracim enfes görünüyolar maasallah ellerine saglik :) hemen denemeliyim inşallah benim yaptiklarim da seninkiler gibi olur

    ReplyDelete