Wednesday, March 6, 2013

"Mısır unlu pudingli Kek"

Mısır unlu günlerimiz devam ediyor..devam edecek..
Esi karadenizli bir ablamiz sagolsun bana oldukça fazla mısır unu getirdi..ben de ne kadar misir unlu tarif varsa yapmaya karar verdim..misss gibi Karadeniz misir (karadeniz şivesiyle) unu..yenmez mi??
Dün akşam yaptım ilk denemeyi ve bugun arkadaslara tattirdim..bir kac kisi tarif aldigina gore basarili olmus denebilir..

Ve tarifi ;

4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
Vanilya
Kabartma tozu
Toz halde muzlu puding (tarifte toz krem santi vardi)
1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
3 su bardağı mısır unu

Şeker ve yumurtaları çırpıyoruz.. Daha sonra sıvılari ekliyoruz..tozlari bir birine karistirip çırpıyoruz..en son cevizi koyup tahta bir kaşıkla karıştırıyoruz..kalıbı yağlayıp istersen susamlayabiliriz..keki kalıba döküp 180 derecede (390 F) pişiriyoruz...

Afiyet bal şeker olsun..



No comments:

Post a Comment