Thursday, September 6, 2012

"Misss gibi Ekmek" tarifi

Ve 3 ay sonunda annem ve kizkardesim Selma'yi Turkiye'ye ugurladik..tabi benim icin en cok da cocuklar icin bu durum zor oldu..
MustafaMurat hava alaninda "ama neden gidiyorlar gitmesinler bizde kalsinlar" deyip aglamaya basladi..o bir kac gun oncesinden onlarin gitmesini birak dedesi tekrar gelince nerede yatacak onun hesaplarini yapiyordu :)
onlar geldi yaz basladi onlar gitti yaz bitti...
sonbaharin serinlikleri basladi esmeye..agaclarin yapraklari sarardi birer birer dokuluyor artik..sonbahar iyi hos da beni hep huzunlendirir..ayrilik da ustune bindi tam oldu..
neyse cekirdek aile durumumuza tekrar alismak cok zor olmadi..
MustafaMurat buyudu de okula basladi..ben ev cocuklar derken neredeyse bir hafta olacak..ve annemden kalan yeteneklerime devam ediyorum..uzun suredir yogurdumuzu kendimiz yapiyoruz..ve miss gibi ekmegimizi de..bu serin sonbahar gunlerinde en hos seydir firindan gelen misss gibi ekmek kokusu..yurtdisinda yasayanlar icin de cok kolay bir tarif:

2 bardak ilik su
Yarim cay bardagi siviyag
Yarim cay bardagi sut
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi seker
Aldigi kadar un
1 bucuk tatli kasigi toz maya

Oncelikle sivilari bir kapta karistiriyoruz..uzerine un ve toz mayayi koyup cok kati olmayan bir hamur yapiyoruz..Mukemmel sonuc icin 3 saat ( ben 6 saat beklettim- evde degildim :) -1,5 saat bekletip pisirdigim de oldu) ustune bir bez orterek mayalandiriyoruz..yaglanmis ve unlanmis kaliba ( ben borcamda pisirdim) hamuru koyup istege bagli olarak uzerine susam ve corek otu serpiyoruz..onceden isitilmis 200 derece (400 F) firinda nar gibi kizarana kadar pisiriyoruz..ben pistikten sonra firini kapatip icini cekmesi icin firinda bekletiyorum..

PS: isterseniz koyacaginiz unun 3te 1ini kepekli un koyun, kepekli ekmek olsun ;) resimdeki cekirdekli ekmek kepekli undan..Ceviz koyun, zeytin koyun kahvaltilarin bastaci olsun :)

PS 2: Hamuru kaliba doker gibi bosaltin..uzerini hafifce duzeltin..sakin bastirip sekil vermeyin..kendi halinde olunca ici delikli, puf puf oluyor ;)

PS 3: Ekmek makinem yok..pisirdigim borcamin (pyrex) seklinden dolayi boyle oluyor..1 dolarcilarda bile bu sekil kalip bulmak mumkun..

Afiyet bal seker olsun ;)

No comments:

Post a Comment