Tuesday, September 11, 2012

"Visneli Kremali Tatli"



Aylar sonra ilk defa bilgisayardan blogumu yazmanin sevincindeyim...Yaklasik 3 aydir telefonumdan bloga birseyler yazmaya calisiyorum..Bu da genelde cocuklari uyuturken oluyor..O yuzden farkindasinizdir ki yazilarin sonuna resimler tren gibi diziliyor :) Telefondan resim ayarlarini da yapabilsem super olacak..
Neyse vel hasil-i kelam su anda bilgisayarin basina oturdum ve bayramdan sonraki ilk misafirlerim icin yaptigim visne soslu muhallebinin tarifini yazacagim..
Aslinda bu tarifi yazmayi dusunmemistim fakat bugun bir arkadasim bu tatliyi sordu, blog da var mi bakayim dedi..cok guzeldi dedi..eeee ben de yazayim o zaman bari dedim...
Tarif aslinda ihtiyactan dogdu..bazen oyle oluyor ki elinizdeki malzemeye gore bir sey yapmak istiyorsunuz..ben de genelde elimdekileri yazip google da ararim aklima yatani denerim..
Bu tarifi de yine ihtiyac uzerine Oktay Usta'dan buldum...yanliz o visnelerle visne sulu yapmis..benim elimde burada daha yaygin olan cranberry(kizilcik) suyu vardi..ben de onunla yaptim..
                                         
Malzemeler :

5 bardak(1 litre) sut
1 yumurta sarisi
1 bardak un
1 bardak seker
2 paket vanilya
1 paket labne peyniri

Ustune :

1 paket kakaolu petibor biskuvi

Uzerine :

3 bardak visne suyu (ben cranberry suyu ile yaptim)
2 tepeleme kasik misir nisastasi
2 kasik seker
1 bardak dogranmis visne (istege bagli)
Oncelikle labne ve vanilya haric butun malzemeyi karistirarak pisiriyoruz. Labne ve vanilyayi ekleyip mikserle cirpiyoruz. Islak borcama karisimi dokuyoruz..
Kakaolu biskuviyi rondodan gecirip ustune dokuyoruz..Ben biskuvinin uzerine de biraz dovulmus findik serptim..
Uzeri icin de visne suyu, nisasta ve sekeri karistirip sos hazirliyoruz..biskuvilerin uzerine gezdiriyoruz..
Buzdolabinda sogutup servis ediyoruz..

Afiyet bal seker olsun...





No comments:

Post a Comment