Wednesday, August 29, 2012

"Islak Kurabiye"

Bu kurabiyeyi ilk defa Turkiye'de lise arkadaslarim icin yapmistim..arkadaslarimdan biri tarifini almisti..beni aradi ve soyle dedi :
"kocam artik yeter bu kurabiyeden yapma" diyor..
Gercekten cikolata severler icin cok leziz bir kurabiye..yumusak ama agizda dagiliyor...tarifi de cok zor degil :

1 paket kakao (100 gr)
1 yumurta
1 cay bardagi seker
1 cay bardagi sivi yag
Yarim paket margarin
Vanilya
Kabartma tozu
Alabildigi kadar un

Serbeti icin :
2 cay bardagi seker
2 cay bardagi su

Oncelikle seker ve suyu kaynatip bir serbet hazirliyoruz..buzdolabinda bir saat sogutuyoruz.(ben buzluga koydum hemen sogudu)

Hamur icin butun malzemeleri karistiriyoruz..elimize yapismayacak bir hamur oluyor..ceviz buyuklugunde yuvarlayip tepsiye diziyoruz..200 derece (400 F) firinda kurabiyelerin uzerlerini catlayana kadar pisiriyoruz..firindan cikan sicak kurabiyeleri soguk serbete daldirip cikariyoruz..hemen uzerini fistik veya hindistan cevizi ile susluyoruz..yoksa sonra yapismiyor..ben kurabiyeyi bir catalla alip icine batirip cikariyorum..kolay oluyor..kalan serbeti buzlukta saklayin tekrar yaparsiniz ;)

Afiyet bal seker olsun..

No comments:

Post a Comment