Friday, August 24, 2012

"Kuru Fasulye Tatlısı"

Aslında ne alaka degil mi bu tatlı? Nereden gelir ki insanin aklina bunu yapmak? Cevabi şöyle :
Seçil diye bir arkadaşım var. Kendisi Karadenizli. Twitterda o günki iftar menüsünün fasulye yemegi, fasulye kavurmasi ve fasulye tursusu oldugunu yazmis..ben de espri olarak bir de fasulye tatlisi yapsaydiniz tam olurdu yazdim..ardindan aklima boyle bir tatli olabilecegi geldi..oglum da cok secici oldugundan belki bahaneyle fasulye yemis olur diye bu tatliyi yaptim..yalanci kestane pastasi falan da deniyor cunku tadi cok benziyor..hatta bu tatlidan sonra kizlar pastanedeki kestaneli pastalarda kuru fasulye kulluniliyor olabilir dediler..Bayramin 2. Gunu bir kac arkadasim annemi ziyaret icin bize geldiler..biri tatlinin icinde ne oldugunu bilmiyordu..kabak, ekmek..vs ne varsa saydi..ben kestane olabilir deyince hih evet kestaneli bu!! dedi..tabi kuru fasulye deyince sok oldu..beni de bu fikir ilk yiyiste rahatsiz etti fakat tadi gercekten guzel..Yalniz 1 gece buzdolabinda dinlendirin..ve tarifi :

1,5 bardak kuru fasulye
2 bardak seker
3 yumurta
1 bardak dovulmus ceviz
Kabartma tozu
Vanilya

Fasulyeleri aksamdan islatiyoruz..ertesi gun iyice pisene kadar hasliyoruz..rondoda pure haline getiriyoruz..diger tarafta 3 yumurta ve sekeri cirpiyoruz..butun malzemeyi ekleyip fasulye ile karistiriyoruz..civik bir karisim oluyor un eklemiyoruz :) 180 derece (360 F) ısıtılmış fırında ustu pembelesene kadar pisiriyoruz..Hazir cikolata sosu yapip tatli soguyunca uzerine yayiyoruz..isterseniz elinizde top top yuvarlayip da yapabilirsiniz..

Afiyet bal seker olsun ;)

No comments:

Post a Comment