Thursday, August 9, 2012

"Cikolatali Sufle"

Uzunca bir aradan sonra tekrardan merhabalar...Mubarek Ramazan ayinin da yarisini gectik..gunler su gibi akmaya devam ediyor..bu arada ben de annemleri ve yeni dogum yapan kizkardesimi ve kucuk bebisimizi agirladim..onlari tekrardan Texas'a yolcu ettik..Selmayla kaldik..ve universiteden arkadasim Gaye de misafirimiz 3 hafta..
Ramazanimiz bol misafirli senlikli geciyor cok sukur..iftardan sonra da yatmiyor sahuru yapip oyle uyuyoruz..trtnin seksenler dizisine sardik..tabi izlerken bos oturulmuyor agzimiz hic bos kalmiyor..2 kilo almisim maalesef :(
bloga da ne zamandir ugrayamadim bu yuzden..aslinda yazacak cok sey var ama yazmaya firsat yok..esimi bugun yine Turkiye'ye ugurladim..kiz kiza kaldik..bu aksam da feyza arkadasimin instagraminda gordugum sufleyi yapmaya karar verdim..daha dogrusu Selma ve Mustafa yapti..Mustafa'nin pozuna dikkat!! Bir Manhattan gezisinde kizlar sekilden sekile girip poz verdigi icin oglum da artik oyle poz veriyor :)) iste gordugum en kolay sufle tarifi:

3 yumurta (oda sicakliginda)
Yarim bardak seker
1 ajda cay bardagi un
Kabartma tozu
Vanilya
Kibrit kutusu kadar tereyagi
1 kare paket sutlu cikolata
1 kare paket bitter cikolata

Yumurtalar ve sekeri mikserle cirpiyoruz..un, k.tozu ve vanilya ekleyip cirpmaya devam ediyoruz..bir kapta benmari usulu (ya da mikrodalgada) erittigimiz cikolata ve tereyagini karisima ekleyip karistiriyoruz..5 tane firina girebilen kabi yaglayip karisimi paylastiriyoruz..180 derece (380 F) isitilmis firinda 13 dakika pisiriyoruz..
Dondurma, pudra sekeri, meyva, krema esliginde servis ediyoruz..

Afiyet bal seker olsun..

1 comment: