Monday, April 22, 2013

"Bazlama"

Bazlama deyince gözümde çocukluğumda Antalya'da Elmalı'da amcamların evinde kahvaltıya uyanışımız canlanır..Yengem şalvarını giymiş aşağıdaki odun ateşindeki ocakta ya bazlama pişirir ya katmer..

Bazlama şöyle tekerlek gibi yuvarlak puff puff sıcacık gelir sofraya..üzerine de halis misss kokulu tereyağı konulur..hemen yenmez önce o yağın sıcak bazlama üzerinde eriyişi izlenir..sonra her kes bir kenarından koparır da ortada tereyağına banar..

Bilmem bir daha o tadı almak kısmet olur mu?? En son evlendiğimiz yıl eşimle gitmiştik ve O da hala bazlamayi anar..

Ben de o tadı yakalamayı ümid ederek pazar kahvaltısında bazlama yaptım..o tadı yakalayamasak da hayal ettik de yedik..

Tarifi seymamirzahan.blogspot yazari arkadasin newyorktan adli instagram hesabindan aldim..

Tarifi :

4 su bardağı un
1,5 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı toz maya
Yarim tatli kaşığı tuz
Yarım tatlı kaşığı şeker

Hamur yapmak için malzemeleri karıştırıyoruz..Ben kitchenaidde 20 dk yoğurdum..daha sonra üzerini bezle örtüp 10 dk dinlendirdim..kitchenaid yoksa 30 dk mayalandırabilirsiniz..sonra tezgahı unlayıp 6 parçaya ayırdığım bezeleri merdaneyle hafifçe açtım..altı üstü unlu oluyor..yağsız tavada orta ateşte pişirdim..

Ağzınızda çocukluğunuzun tadı olsun..

Afiyet bal şeker olsun...





No comments:

Post a Comment