Tuesday, May 14, 2013

"Dostlarla Güzel bir Gün ve Mantarlı Sufle"

Yine dostlarla güzel bir gün geçirdik...bu gurbette arkadaş demek dost demek; yeri gelince akrabadan öte demek..
Anne babanın sesini duyup yetişemediği yerde dost yetişir gurbet elde..hasta olsan bir kek pişirir, bir kap çorbayla gelir kapına..sıkıntılar hafifler, acılar tatlılaşır dostlarla..
Dost bile az gelir; kardeş olur insan burada..birbirinin evladına teyze olur, hala olur..yeri gelir ağlayacak omuz olur, gülecek yüz olur..
Allah'a şükürler olsun ki bu uzaklarda bize böyle güzel dostlar tanıttı..
Ben gurbeti seviyorum..gurbette hasreti, hasrette vuslatı seviyorum..herşeyin tadı başka burada..şimdi 3 aylara da girdik..o da başka..bayram gelir o bambaşka..
Bugün can arkadaşlarımla güzel bir gündü..küçük birer de hediye aldım onlara dostluğumuzun anısına..

Onlar ićin hazırladıklarımdan en çok mantarlı sufle beğenildi..tarifi bloga yazmamı istediler..ben mantarlı soğanlı kiş dedim ama Fatmacım bunun adı "Mantarlı sufle" olsun dedi ;) Asıl tarifi özlemaki.blogspottan aldım..orada soğanlı börek diye geçiyor..her daim güzel dostlarınız olsun inshAllah..

Tarifi :

4 dikdörtgen (8 kare) milföy
10-15 tane mantar
2 orta boy soğan
2 avuç kaşar peyniri
3 yumurta
1 küçük kutu krema
Tuz
Karabiber

Soğanları ay şeklince doğrayıp az yağda soteliyoruz..doğradığımız mantarları ekleyip suyunu verip çekinceye kadar pişiriyoruz..tuz ve karabiber ekliyoruz..ateşten alıyoruz..

İyice yumusamış milföyleri hamur haline getirip tart kalıbının veya tepsinin içine yerleştiriyoruz..

Bir kapta 3 yumurta çırpıyoruz..yumurta, kaşar peyniri, krema ve mantarlı soğanı karıştırıyoruz..hamurun üzerine döküyoruz..önceden ısıtılmış 390 F (200 derecede) pişiriyoruz..

Güzel dostlarla yiyoruz ;)

Afiyet bal şeker olsun..


1 comment:

  1. Tez vakitte deneyecegim )...rabbim arkadassiz dostsuz birakmasin hicbirimizi

    ReplyDelete