Tuesday, July 23, 2013

"Limonlu Cheesecake"

Şükürler olsun Ramazanı yarıladık...İftarlarımız, misafirlerimiz, teravihler ve mukabele.. Hepsi ayri bir keyif ayri bir lezzet..bu yil iftar menusu ve tatli kesfetmek cok zor olmadi..her instagrama girisimde yeni birseyler kesfettim ve bir cok yeni lezzet denedim bu Ramazan'da..
Telefonunumun resim hafizasi tariflerle doldu😄 aslinda onceden yaptigim bir cheesecake tarifi vardi fakat o buzlukta saklaniyor ve daha dondurma tadindaydi.. Bu ise arkadasim Hilal'in nefis tarifi..İstanbuldayken bir gun getirmisti ben hazir zannettim..uzerine karadenizden getirdigi siyah uzumle sos yapmisti..muhtesemdi..
Benim limon sosu biraz eksi olmustu..bugun 3 hamile misafirimizdi..onlar cok begendi ekşiligi😉

Tabanı icin;

1,5 paket yulafli biskuvi
1 su bardağı dövülmüş fındık
100 gr tereyagi
1,5 yemek kasigi seker

Rondodan geçirip kelepçeli kalıpta 355 F (170 derecede) 8-10 dk pisiriyoruz..

Not: Kalibin tabanına once folyo uzerine yagli kagit koyup oyle karisimi bastiriyoruz..folyo ve yagli kagidin dista kalan kisimlarini yukari dogru kaldiriyoruz..boylece su dolu tepside pisirirken icine su sizmiyor..

Kremasi icin;

1,5 su bardagi seker
Vanilya
6 yumurta
3 kutu labne veya philedelphia peyniri
2 kucuk kutu krema (1 kutu 200 ml)
2 kasik limon suyu
2 kasik misir nisastasi

Çırpıcıda karıştırıp kalıba döküyoruz..ortalama 1 saat pisiriyoruz..üzerini ellediginizde elinize yapismiyorsa pismistir..1 gece dinlendiriyoruz..

Not: ben bu olculerin 3/2 siyle yaptim..kalibiniz buyukse tamamiyla yapabilirsiniz..

Üzeri için sos;

İster taze meyveyle ister meyve suyuyla yapabilirsiniz..

2 limon suyu
Limon kabugu rendesi
Yarim su bardagi su
2 kasik nisasta
3 kasik seker

Pisirip soguyunca kremanin uzerine gezdiriyoruz..

Afiyet bal seker olsun..
Hayirli iftarlar..


1 comment: