Friday, July 12, 2013

"Kekikli Pide" veya "Sarımsaklı Ekmek"

Geçen yıl Ramazan pidesi yapmak alışkanlık olmuştu..bu yıl farklı birseyler ararken www.evdemisiniz.blogspot.com dan bu tarifi buldum..esimin de sarimsakli ekmek sevdigini bildigim icin iftara az bir sure kala yaptim ama cok lezzetli oldu..bence bu Ramazanın vazgeçilmezi ;)

Tarifi;

1 bardak ılık su
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı kekik
3 bardak un
2 tatlı kaşığı toz maya (ya da 1 paket instant maya)

Üzeri için;

2 diş sarımsak dövülmüş/rendelenmiş
3 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı kekik
Biraz tuz

Hamuru hazırlayıp mayalanması için 1 saat bekletiyoruz..ben paket maya koymuştum 20 dk beklettim..tepsiyi hafif yağlayıp üzerine irmik serpiyoruz..hamuru üzerine ince yayip uzun uzun kesiyoruz..üzeri için hazırladığım karışımı fırça ile sürüp ısıtılmış 200 derece (390 F) fırında pişiriyoruz..

Afiyetbal şeker olsun..

No comments:

Post a Comment