Thursday, June 7, 2012

"Hashasli Corek"

Yine arkadaslarla toplandigimiz guzel bir gundu..ben de daha once Betul'e sana birsey yapip getirecegim demistim..ve severek yaptigim ve de severek yedigim annemin kahvaltiya bile usenmeden yaptigi hashasli corek yapmaya karar verdim..Iste tarifi..uzun olduguna bakip gozunuz korkmasin cunku kolay ;)

hamur malzemeleri:

2 su bardağı sıcağa yakın ılık süt
1 paket yaş maya (ben 1 corba kasigi kuru maya kullandim)
1 su bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
Uzerine 1 yumurta sarısı

Icine :
haşhaş
Zeytinyag veya siviyag
Dovulmus ceviz (istege bagli)

geceden hamuru mayaladim..sabah uyandigimizda muthis bir goruntusu vardi hamurun : 2 katina cikmisti..ancak 2-3 saat mayalandirmak da kafi olacaktir..ben 1 bucuk olcu yaptigim icin kalin olmasin diye hamuru 2 ye boldum..merdaneyle buyuk bir yuvarlak yaptim..icine bir kasede hazirladigim hashas ve zeytinyag karisimini surdum(hashas bol zeytinyag seviyor) ve rulo seklinde kivirdim..yalniz rulo cok kalin olmasin ici hamur olabilir elinizle cekerek inceltin..icine hashas surdukten sonra isterseniz ceviz de serpin..tadina tad katarsiniz o zaman ;) aslinda annem hamurdan ceviz buyuklugunde koparip daire gibi eliyle acar, icine karisimi surer..rulo yapip kivirarak halka yapar..oyle de guzel..ben kolaya kaciyorum ;) sonra uzerine yumurta sarisi surdum..175 derecede (350 F) yarim saat pisirdim..zaten nar gibi kizarmasindan anlarsiniz pistigini..dilimleyip servis edin..kizlar cok begendiler..
Ben de hepsine "Afiyet bal seker olsun" diyorum ;)

PS: bu arada Neval arkadasimin "blogunda gordugum sogan yemegini bugun tavuk kanatla deneyecegim" demesi beni cok mutlu etti..
Paylasmak guzeldir ;)

No comments:

Post a Comment