Tuesday, June 12, 2012

"Soya Soslu Et" ve "Cikolatali-Vanilyali puding"

Oncelikle hangisinden baslasam bilemedim..Lise arkadasim Zeynep aksam bana gelecekti..10 gundur Amerika'da oldugunu biliyordum..Et yiyememistir dusuncesiyle ona Soya soslu et pisirmeye karar verdim..yiyenler gercekten cok begeniyor..hem de pisirmesi cok kolay bir tarif..bu buyuk biftekleri gorunce aklima cocuklugumuzun TasDevri cizgi filmindeki Fred cakmaktasin yedigi etler geliyor :D bunu da oylesine soyledim..



1,5 cm kalinliginda kestirdigimiz biftekleri arkali onlu yagliyoruz, tepsiye diziyoruz..
Uzerlerini gececek kadar soya soyu dokuyoruz..tuz eklemiyoruz..soya sosu tuzlu zaten..
Uzerlerine soyulmus sarimsaklar dizip, tepsiyi folyoyla kapatiyoruz..
200 derecede (400 F) 40 dakika pisiriyoruz..
5 dakika da folyoyu cikarip pisiriyoruz..
Sonra servis ediyoruz..

O gun arkadasim otobusu kacirip gelemeyecegini soyledi..sabah kahvaltiya gelecek diye konustuk..instagramda koydugum resimleri gorunce bir etsever olarak ben bunlari mi kacirdim simdi yazmis..Tatlisiz olmaz bir de tatli vardi..tadi hazir pudingler gibi oldu..



"Cikolatali-vanilyali puding"

3,5 bardak sut
5 kasik nisasta
2 yumurta sarisi
1,5 bardak seker
Vanilya
3 kasik tereyag
Kakao

Vanilya, kakao, tereyagi haric muhallebiyi surekli karistirarak pisiriyoruz..
Kaynadiktan sonra icine tereyag ve vanilya koyup cirpiyoruz..
Yarisini kuplara paylastiriyoruz..
Istersenin bardaklarin dibine biskuvi parcalari koyabilirsiniz..uzerlerine muz dilimleyebilirsiniz..
Kalan muhallebiye kakao karistirip kup lara paylastiriyoruz..
Cileklerle susluyoruz..

Afiyet bal seker olsun ;)

Tabi aksam Zeynep yetisemedigi icin bunlari afiyetle biz yedik..ama geldiginde ona da ikram ettim..cok cok begendi..

Hayat paylasinca guzel !!!




No comments:

Post a Comment