Friday, June 8, 2012

"Surpriz Kek" ve arkadaslarim icin surpriz kolyeler ;)

Bugun Ozge'nin evinde Karadenizli arkadasimiz Fatma'nin elinden mihlama yedik..Ozge de zeytin peynir koyacakti fakat yaptiklarinin arasinda zeytin peynir zor seciliyordu :)) ben de elim bos gitmeyeyim diye aksamdan ne zamandir yapmak istedigim surpriz keki ve arkadaslarim icin de surpriz kolyeler yaptim..daha onceki bir yazida ilk yaptigim kolyeyi buradan paylasmistim..hizimi alamadim seri uretime gectim..sagolsun kardesim Selma da hem dikis de hem fikir de bana yardimci oldu..ve bu 3 guzel sey cikti ortaya..1 tane de onceden yapmistim..gule gule kullansinlar ;) sevgiyle yapildi..

Ve gelelim surpriz keke..tarifi yesilkividen aldim..


iste malzemeler:

Keki icin;

3 yumurta
1 su bardağı esmer şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un

Kreması için;

3 su bardağı süt
1 su bardağı tozşeker
3 çorba kaşığı un
1 paket labne peynir (200 gr)
1 paket vanilya

Once keki hazirliyoruz..Seker ve yumurtayi bir guzel cirpiyoruz..sonra sut ve yag ekliyor cirpiyoruz..en son un kabartma tozu ve kakaoyu ayri bir yerde karistirip ekliyoruz..yaglanmis kelepceli kaliba dokup 175 derecede (350 F) isittigimiz firinda pisiriyoruz..
Bu arada kremayi hazirliyoruz..Labne ve vanilya haric karistirip kaynatiyoruz..biraz sogutup icine labne ve vanilya koyup cirpiyoruz..
Pisen kekimiz oda sicakligina gelince uzerinden ince bir kapak kesiyoruz..(ben kapagi ortasindan az daha kucuk yuvarlak kestim) icini kasikla oyuyoruz..kekin tadi cok tatli olmuyor..tatli olmasi icin beyaz seker tercih edebilirsiniz..icine kremayi dolduruyoruz..uzerine icinden cikan kekleri koyuyoruz(hepsi fazla geliyor) kestigimiz kapagi kapatiyoruz..
Uzerine ya koyu pisirilmis cikolata sosu ya da benmari usulu eritilmis bitter cikolata dokuyoruz..daha guzel olsun diye 1 gece buzdolabinda dinlendiriyoruz..
Sonra sevdiklerimizle paylasiyoruz ;)
Afiyet bal seker olsun...





4 comments:

  1. bılırsın takı toka kolyelere cok ılgım yok ama guzel olmuslar ellerıne saglık ... cok dusuncelısın Semra hala aynısın yanı ...
    benım ılgımı ceken asıl kek muhtesem duruyor :D

    ReplyDelete
  2. Cok sagolasin Nurhancim..o senin guzel gorusun ;)

    ReplyDelete
  3. bilirsin takı toka kolyelere ilgim çoktur o yüzden çok güzel olmuşlar .. Çok düşüncelisin Semra abla hala aynısın yani ..Benim de ilgimi çeken asıl kek muhteşem duruyor :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. rabiacim sagolasin guzel dusuncelerin icin..sen de dok kullanmadigin penyeleri onune eminim daha guzel seyler cikarirsin...sevgiler

      Delete